Punktów słodkich brak, są za to kwaśne

2 lutego 2012, 12:55

Wiele badań poświęcono oglądaniu przez ludzi witryn internetowych czy książek, jednak kwestia skanowania wzrokiem menu to empiryczna tabula rasa. Restauratorzy zwykli zakładać istnienie tzw. słodkiego punktu tuż nad połową prawej strony karty dań, na który ludzie patrzą ponoć dłużej i częściej. Okazuje się jednak, że klienci pochodzą do menu jak do książki - sekwencyjnie.



Decyzje zakupowe widać w aktywności mózgu

4 stycznia 2007, 15:41

Zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda badał za pomocą rezonansu magnetycznego (MRI) aktywność mózgu osób decydujących się na zakup pożądanego przedmiotu. Podczas oglądania, dajmy na to, pięknej torebki i jej ceny aktywowały się inne obszary mózgu (Neuron).


Wielkie włamanie do sieci Home Depot?

4 września 2014, 07:19

Brian Krebs, znany bloger zajmujący się kwestiami bezpieczeństwa IT, jako pierwszy poinformował o włamaniu do sieci Home Depot. Teraz informuje, że napastnicy zyskali dostęp do systemów informatycznych niemal wszystkich 2200 sklepów tej sieci, które znajdują się na terenie USA


Menu z mieszkańców zoo

25 maja 2010, 08:44

Jak we wszystkich niemal ogrodach zoologicznych na świecie także i w pekińskim nie można karmić zwierząt, o czym informują specjalne tabliczki. Nikt jednak nie zabrania zjadania mieszkających tam gatunków, co widać już po pierwszym rzucie oka na menu zlokalizowanej na terenie zoo restauracji Bin Feng Tang: po zakąsce z nogi hipopotama można zjeść zupę z mrówek i zakończyć posiłek daniem głównym z ogona kangura bądź penisa jelenia.


Osiemsetletni Pontyfikał Płocki doczekał się pierwszego naukowego opracowania

19 lutego 2021, 12:46

Osiemsetletni Pontyfikał Płocki doczekał się pierwszego naukowego opracowania. Projekt zrealizowali naukowcy z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego (UKSW), Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego i Muzeum Azji i Pacyfiku. W efekcie ich pracy powstała niezwykła [3-tomowa] monografia Pontyfikału, obejmująca krytyczną edycję tekstu łacińskiego, jego przekład na język polski oraz facsimile.


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Pecet ma 25 lat

12 sierpnia 2006, 06:43

Przed 25 laty, 12 sierpnia 1981 roku firma IBM wypuściła na rynek pierwszy w historii komputer osobisty (Personal Computer – PC). Rozpoczęła się era pecetów. Od tamtej pory na całym świecie sprzedano 1,6 miliarda tego typu urządzeń. Powstał przemysł, którego roczne obroty przekraczają obecnie 200 miliardów dolarów.


Syberyjska maszyna

6 listopada 2006, 13:05

Tajwańskie firmy Tyan Computer i Chenbro Micom zostały wybrane jako dostawcy składników nowego superkomputera, który zostanie stworzony w Tomsku, w Rosji. Przewiduje się, że będzie to najszybsza maszyna nie tylko w Rosji, lecz w całej Europie Wschodniej.


Najgęstsza pamięć na świecie

26 stycznia 2007, 16:39

Naukowcy z dwóch sławnych kalifornijskich uczelni – Politechniki Kalifornijskiej (Caltech) oraz Uniwersytetu Kalifornijskiego z Los Angeles (UCLA) – opracowali rekordowo gęsty układ pamięci. W pojedynczej komórce można przechować 160 kilobitów danych


DRAM Microna© Micron

Pierwsze DDR2 1066 MHz

5 maja 2007, 08:04

Micron jest autorem pierwszych 1-gigabitowych kości DDR2 standardowo współpracujących z zegarem 1066 MHz. Taki ruch nie tylko pozwoli przedłużyć rynkową obecność tego typu układów o rok lub więcej (trzeba pamiętać, że właśnie debiutują DDR3), ale zachęci też innych producentów układów pamięci do "podkręcenia" produktów Microna.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy